Thursday, July 16, 2009

Ada apa dengan Nurul Fairuz Hidayah

yea..ari ni kita buat tag ye..yang aku cebok dari blog sapa pon aku dah tak ingat..hehe..

tag kali ni adalah pasal penceritaan kisah benar tentang siapa sebenarnya Nurul Fairuz Hidayah..nak crita tentang diri sendiri pasal isu apa pon boleh asalkan berkaitan diri anda..tabiat buruk ke,perangai ke,habit ke..apa2 je lah..dalam tag ni nak 20 benda..tapi aku rasa tak semua kot aku isi..hikhik..so, mari kita menjawab tag..weeeeeee~

1) aku ni sorang ja pompuan antara adik beradik aku ni..dah tau gitu harusla aku ni manja kan..tapi memang la, aku tak nafikan tu..tapi aku rasa manja aku ni takdala sampai nampak aku tergedik2 kan..manja suam2 kuku gitu..(aku rasa la..orang lain rasa aku tak tau..hehe)

2) aku ni memang sangat minat melancong..berjalan2 la..aku paling suka keja outstation..keja fieldwork time aku blaja degree dulu pon aku enjoy..best2.. =)

3) aku paling pantang kalo ternampak orang memandu kenderaan tak bagi signal dulu sebelum membelok..sangat pantang ok..kalo aku nampak kompem2 aku membebel..(macamla orang yang buat kesalahan tu dengar kan?)

4) aku paling tak suka kalau nampak orang meludah kat jalan tempat orang dok lalu lalang..agak2 la kalo nak meludah tu kan..carila port yang sepatutnya..kau kulum kejap dalam mulut kau tu,sampai kau jumpa longkang ke singki ke kau ludah la..geli tau bila nampak lendir putih berbuih2 atas jalan..loya tekak aku..uwwweeeekkkk~

5) aku memang menghargai seni..seni apa2 pon takpa..seni lukis, seni tari, seni puisi waima seni mempertahankan diri sekalipon aku minat..tapi apakan daya aku sendiri tak berseni pun..sebab tu kot aku sangat2 menguja bakat kesenian orang lain.

6) aku ni memang suka membebel..okeh,sifat ni kau akan dengar andai kata kau memang sangat amat rapat dengan aku..dan kalau orang yang tak rapat dengan aku pastu aku bagitau aku ni suka membebel,mati2 orang tu takkan percaya..dengan orang luar aku ni pendiam sikit..hehe

7) aku ni jenis yang cepat melenting sebenarnya..cuma tak ramai yang perasan kot..cepat melenting tu plak mengarah aku ke sikap defensive yang sangat tinggi..haa,perangai ni memang aku sangat la tak bekenan..degil tak bleh terima diri sendiri dah buat salah..tapi selalunya perangai ni lagi ketara kalau aku dengan mama,papa,abang ngan adik aku..menyampah ok perangai aku camni..huhu

8) aku paling tak suka kalau sidai baju tak terbalikkan dulu baju2 tu..aku buleh gatal mata tengok baju sendiri tak tebalik..maksud aku yang luar ke dalam,yang jahitan dalam ke luar..terbalik la tu kan..so untuk memastikannya time nak rendam baju tu aku alih baju siap2..

9) aku sangat suka bershopping kasut,handbag dan baju..ehhh,aku rasa suma pompuan macam tu kan?tapi yang pastinya perangai ni memang aku dapat dari mama la..mama memang ada sangat banyak koleksi kasut,handbag dan baju ok..

10) aku ni suka masak..tapi aku tak suka masak untuk orang lain..aku suka masak untuk santapan sendiri sahaja..then aku akan decorate masakan aku tu macam dekat hotel 5 bintang..kemudian memuji diri sendiri ada bakat memasak..tak bleh blah betul la..yelah,kan aku nih tak suka orang dok mengomen atau tegur aku..defensive lah katakan..haha~

11) aku suka beli pakaian dalam yang bermacam2 warna..nak2 warna terang..sedap ja aku tengok..okeh,jantan2 semua jangan dok berimagine dan berfantasi kat sini plak ye~

12) kalo korang nak tau..aku nih memang sangat suka berdialog dengan diri sendiri..kadang2 tu sampai nampak macam aku tengah bercakap dengan orang lain..memang habit ni dari kecik lagi..tekanan perasaan gamaknya aku nih..huhu..

13) sekarang ni aku tengah pakai braces..gatal nak pakai..tapi memang aku ada masalah gigi pon..cuma tak ketara ja..aku dulu suka isap ibu jari..konon macam anak mat saleh la kan..asik nyot2 ibu jari sampai la gigi depan aku tu jarang..pastu bila dah tua2 ni baru galak nak pakai braces..kat private orthodontic plak tu..tapi takpa,mama yang nak support duit kan..aku on ja~haha

hurmm..aku nih nak tekencing sbenarnya..dok tekepit2..aku publish yang ni dulu ye..lagi 7 benda tu aku sambung la lain kali di masa akan datang bila aku tringat ada apa dengan aku nih..

No comments:

Post a Comment